دیکتاتوری اقلیت
خبري

منظورخاتمی از"مردم"چه کسانی هستند؟
بررسی تحلیل نظرات تئوریسین‌های اصلاحات نشان می‌دهد در صورتی که منافع سیاسی آن‌ها با نظریات سابقشان در تضاد باشد، براحتی سخنان پیشین خود را به فراموشی می سپارند. به عنوان مثال، افرادی که با شعار احترام به مردم و "جمهریت" به مجلس ششم راه پیدا کردند، بعدها رسما و صریحا از تریبون مجلس و جایگاه نمایندگی مردم در اظهارنظری توهین آمیز اعلام کردند که اگر مرگ موش رایگان هم بین مردم توزیع شود، برای آن صف می‌کشند.

 

تقسیم مردم به دو دسته "باکیفیت" و "بی‌کیفیت"و  "عقب مانده خواندن مردم" هم از دیگر عباراتی است که حافظه سیاسی کوتاه مدت مردم آنها را به نقل از اصلاح‌طلبان و پس از ناکامی آنها در جلب رای مردم در انتخابات مجلس هفتم به خاطر دارد.

در همین راستا،امروز یکی از سران ارشد جریانی که به دلیل مخالفت با نظر مردم، دست به سازماندهی آشوب‌های خیابانی در سال گذشته زد، در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که حامی اصلی رای و نظر مردم است!

"سیدمحمد خاتمی" که به دلیل هدایت و همراهی جریان فتنه 88 که نهایتا به حرمت‌شکنی روز عاشورا ختم شد، از سوی مردم و در راهپیمایی میلیونی 9 دی به عنوان یکی از سران اصلی فتنه معرف شد، در جمع برخی از حامیان خود و در اظهارنظری جالب اظهار داشته است که "اینکه این روزها گفته می‌شود مردم چه کسی را بخواهند و چه کسی را نخواهند باید گفت که کسانیکه مردم را قبول ندارند حق ندارند درباره مردم و از زبان مردم صحبت کنند."

به نظر می رسد مرجع اصلی خطاب آقای خاتمی درباره "کسانی که مردم را قبول ندارند"، را باید در میان جریانی جست که سال گذشته و به دلیل مخالفت مردم با آنان، شعارهای خود پیرامون "احترام به نظر مردم" را از یاد بردند و از طریق حضور در خیابان‌ها به دنبال جایگزین کردن گزینه مورد نظر خود به جای نظر مردم بودند.

در آن ایام که چندان هم دور نیست آقای خاتمی حتی پس از راهپیمایی 9 دی که مردم صریحا ناراحتی خود از مواضع وی را نشان دادند و خواستار اعلام مواضع شفاف از سوی او شدند، باز هم اعتنایی به خواست مردم نکرد و مواضع سابق خود در حمایت از دشمنان ایران را تکرار کرد.

 


آزمایش سختی برای هاشمی پیش آمده است

 



عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه آزمایش سختی برای آقای هاشمی پیش آمده است، اظهار داشت: وی نسبت به کاندیدای جریان فتنه تردید داشت اما ناخواسته گرفتار جریان فتنه شد.

 


 


  آیت الله علی معلمی به سکوت آقای هاشمی در برابر اقدامات جریان فتنه 88 اشاره کرد و گفت: آزمایش سختی برای آقای هاشمی پیش آمده است، وی نسبت به کاندیدای جریان فتنه تردید داشت اما ناخواسته گرفتار جریان فتنه شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد تا در این فرصت باقی مانده آقای هاشمی مانند گذشته زبان ملت باشد و حقایق را بازگو و مواضع خود را از ابهام خارج کند، چرا که در غیر این صورت مسیر و جریان شفاف انقلاب، معارض را تحمل نخواهد کرد.
 
چند روز پیش هم، آیت الله ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با ابراز تعجب از سکوت آقای هاشمی درباره اقدامات جریان فتنه، تصریح کرد: قائدتا باید وی آنچه را که به صلاحش است انجام دهد.
 
همچنین آیت الله عبدالنبی نمازی، دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری، در این باره به شبکه ایران با بیان اینکه «پایان سکوت و مواضع مبهم آقای هاشمی به نفع خود اوست»، این سوال را مطرح کرده است که «چرا هاشمی رفسنجانی تاکنون سکوت کرده است؟»
ایران


 

پیشنهادبه کروبی‌وموسوی برای تحریم‌انتخابات
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست كه يد طولاني در دروغ پردازي و اغواگري دارد، در اقدام جديدي در خصوص تحريم دور بعدي انتخابات ايران از سوي حاميان مرده فتنه پيشنهاداتي را ارائه كرده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، "علي اكبر دريني" تحليل‌گر آسوشيتدپرس و واشنگتن پست در اين باره نوشت: مخالفان و سران فتنه از جمله كروبي و موسوي بايد انتخابات بعدي ايران را تحريم كنند.

براساس اين گزارش، در حالي كه رسانه هاي آمريكايي با هوچي گري ها و دروغ پراكني هاي اخير خود در خصوص انتخابات اخير رياست جمهوري راه به جايي نبرده اند به نظر مي رسد با وجود اينکه سه سال ديگر تا انتخابات دور بعدي باقي است از هم اكنون گزارشات تحريك آميز خود را آغاز كرده باشند.

در ادامه اين گزارش واشنگتن پست در خصوص جريان فتنه ۸۸ تأكيد كرد: اين درحالي است كه به نظر مي رسد اين جريان كاملاً متلاشي شده باشد.



 

بی حرمتی های کروبی به نظام وی را "شیخ شجاع" بیگانگان کرده است
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه  با بیان اینکه  شاهد هستیم که تیتر اول رسانه های خارجی متعلق به کروبی است، گفت: هر زمانی که  کروبی، بی حرمتی نسبت به ملت،  رهبری  یا نظام می کند، رسانه های خارجی صفت شیخ شجاع را در مورد وی به کار می برند.  

 

محمد کاظم انبارلویی؛ رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه در گفت وگو با پنهان نیوز، اظهار داشت: سیاست دارای قواعد و مقرراتی است، بخصوص در عصر ما ارزش دادن به منافع ملی، مصالح ملی و آرای ملت به عنوان یک میزان مطرح است بجز آن دسته از اصولی که باید بر رفتار سیاسی یک سیاستمدار حاکم باشد؛ اصولی مانند صداقت، حق جویی و حق طلبی را نیز باید دارا باشد. اینها معیارهایی است که مردم به وسیله آن عمل یک سیاستمدار را محک  بزنند.

وی گفت: متأسفانه در انتخابات سال گذشته، اتفاقاتی رخ  داد که  بعضی از رجال سیاسی ما بدلیل لجاجت ها و بدلیل غفلت از تعهدای که باید نسبت به ملت و انقلاب داشته باشند، مسیری را طی کردند که خوش آیند ملت نبود البته می گویند، "ایران  بهشت جاسوسان دنیاست" و سرویس های جاسوسی دشمن در ایجاد اختلال در رقابت های داخلی بسیار مؤثرند.

انبارلویی عنوان کرد: این همه سرمایه گذاری که آمریکا بر روی رسانه های مکتوب و رسانه های الکترونیک در داخل و خارج کرده و بودجه هایی که در کنگره آمریکا تصویب شده است، علی القائده در جایی باید مورد استفاده  قرار گیرد. اینها در موضع گیری برخی رجال سیاسی مؤثر و قابل مشاهده است.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه افزود:  برای بنده خوش آیند نیست که راجع به بی مهری هایی که آقای کروبی به مردم، به آرای ملت، به جمهوریت نظام و حتی اسلامیت نظام طی سال گذشته کرده است، صحبت کنم اما فقط می توانم به عنوان یک عضو کوچک از این ملت بزرگ، آرزو کنم که خداوند توفیق بازگشت از این خطا ها و اشتباهات را به وی عنایت کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب روشن گری و اینکه راه برای آنان که دچار اشتباه شده اند همچنان باز است، عنوان کرد: تا کنون  رویکرد  مثبتی از کروبی مشاهده نشده است و هنوز سوار بر اسب چموش به نظام،  به مردم، به انقلاب و حتی به اسلام می تازد و امیدواریم که خداوند این قائله را ختم به خیر کند.

انبارلویی  در خصوص تبیین شرایط آینده، گفت: مهم اینست که وی به پیشینه خود در زمان امام (ره) بازگردد و به همان اندازهایی  که  در گذشته از امام (ره)، نظام و مردم دفاع می کرد، در شرایط فعلی به همان شکل ظاهر شود.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه  با بیان اینکه  شاهد هستیم که تیتر اول رسانه های خارجی متعلق به کروبی است، تصریح کرد:  معیار با ارزشی که امام ( ره) به ما دادند این بود که ببینید دوستان انقلاب راجع به شما چه می گویند و دشمنان انقلاب چه می گویند. اگر روزی دیدید که دشمنان انقلاب از شما تعریف کردند در عملکرد خود شک کنید. اکنون دشمنان انقلاب از کروبی با عنوان شیخ شجاع نام می برند.

وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که  کروبی، بی حرمتی نسبت به ملت،  رهبری  یا نظام می کند، رسانه های خارجی صفت شیخ شجاع را در مورد وی به کار می برند. خواسته من از کروبی این است که به همین نکته امام( ره) عنایت کند و ببیند دشمنان نظام در مورد وی چه نظری دارند و اگر از او تعریف می کنند، کاری کند که به این تعاریف خاتمه دهند.


 



 

پیش‌بینی سایت ضدانقلاب درباره حرکت هاشمی در حمایت از جریان فتنه!
پیش‌بینی سایت ضدانقلاب درباره حرکت هاشمی در حمایت از جریان فتنه!
یک سایت ضد انقلاب پیش بینی کرده است که آقای هاشمی در «وقت موعود» ممکن است آشکارا به نفع جریان فتنه موضع گیری کند.
یکی از سایت‌های حامی جریان فتنه نوشت، روزنامه‌ای که «اعتقاد جانانه‌ای به شخص هاشمی دارد»، در آستانه آشوب‌های سال گذشته از قطعی بودن اغتشاشات خبر داده است.

سایت «روزآنلاین» که با همکاری تعدادی از خبرنگاران سابق رسانه‌های اصلاح‌طلب و از خارج کشور اداره می‌شود، با اشاره به سرمقاله روزنامه منتسب به آقای هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز آشوب‌ها، نوشت که «روزنامه جمهوری اسلامی که اعتقاد جانانه‌ای به شخص هاشمی دارد، این سرمقاله بی‌پروا را درست در آستانه اعتراضات مردمی چاپ کرد و نشان داد که قرار نیست تا این بار به سکوت از بحران گذشت.»

این سایت البته پیش بینی روزنامه جمهوری اسلامی را در راستای نامه جنجالی آقای هاشمی به رهبر معظم انقلاب ارزیابی کرده و نوشته است که «هاشمی رفسنجانی چند روزی مانده به انتخابات خرداد ۸۸ در نامه‌ای بی‌سلام به رهبری خبر داد که دود آتش را می‌بیند.»

هاشمی گفت که می‌خواهد خواسته‌های فتنه‌گران را بزند

روزآنلاین در ادامه به نماز جمعه ۲۶ تیر ماه آقای هاشمی اشاره کرده است و آن را «سخت‌ترین» نماز جمعه او دانسته. به نوشته این سایت رئیس مجلس خبرگان در این روز گفته است که می‌خواهد‌‌ همان حرف فتنه گران را بزند: هاشمی در خطبه‌ها و میان شعارهایی که صدای بلندگو را محو می‌کرد، خواست تا سکوت برقرار شود و با صراحتی که به او نمی‌آمد، گفت که می‌خواهد حرف معترضین را بزند. میان خطبه‌ها، برای اولین بار پس از سال‌ها انبوه جمعیت شعار می‌داد: هاشمی هاشمی خدا تو را نگهدار.

هاشمی در «وقت موعود» به نفع جریان فتنه موضع گیری می کند

این سایت ضد انقلاب همچنین پیش بینی کرده است که آقای هاشمی در «وقت موعود» ممکن است آشکارا به نفع جریان فتنه موضع گیری کند: شطرنج خشن سیاست ایران، مهره‌های بسیاری را از اصلاحات گرفته اما یک فیل خاموش (آقای هاشمی) در گوشه‌ای به انتظار نشسته که ممکن است به وقت موعود با یک حرکت عاقبت بازی را تغییر دهد. فیلی که هم سیاه است و هم سفید.

گفتنی است، مواضع آقای هاشمی به گونه‌ای است که بخش‌هایی از جریان فتنه با استناد با آن ادعا می‌کنند، رئیس مجلس خبرگان حامی و تکیه گاه فتنه گران است؛ همین موضوع سبب افزایش انتقاد و اعتراض از آقای هاشمی در مجلس خبرگان و عرصه سیاسی کشور شده است. منتقدان از آقای هاشمی می‌خواهند که مواضع خود را در برابر جریان فتنه روشن و از ابهام خارج کند.


 

 


 

توضیحات وزیراطلاعات درباره جاسوس زن
توضیحات وزیراطلاعات درباره جاسوس زن
وزير اطلاعات در پاسخ به سوال ديگري در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي در مشهد و اخبار ضد و نقيضي كه در اين ارتباط منتشر شد، گفت: اين فرد در خواست پناهندگي به ايران كرده بود و گفته بود كه از طرف آمريكايي‌ها مورد تهديد است. دوستان بررسي كردند و متوجه شدند كه حرف‌هاي او پايه‌اي ندارد و او را به داخل كشور راه ندادند.

وزير اطلاعات، در پاسخ به سوالي درباره وضيت علي‌رضا عسگري و اين‌كه آيا شما نسبت به شهادت نام برده اطمينان داريد،تصريح كرد: ما به اين حرف اطمينان نداريم ؛چرا كه به صهيونيست‌ها اعتماد نداريم.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هفتگي هيات دولت درباره اظهارات اخير رييس كميسيون اصل 90 مجلس مبني بر اين‌كه ما به دستگاه‌هاي امنيتي در مورد ترور دانشمندان هسته‌يي‌ هشدار داده بوديم، گفت: دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي با هم فرق مي‌كنند، كار دستگاه‌هاي اطلاعاتي جمع‌آوري اطلاعات است و اطلاع رساني مي‌كنند، ما در اين رابطه به دستگاه‌هاي مربوطه اطلاع‌رساني كرده بوديم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما مي‌خواهيد بگوييد كه دستگاه‌هاي مربوطه در اين زمينه كوتاهي كردند،اظهارداشت: من چنين چيزي را نمي‌گويم .

وزير اطلاعات در پاسخ به سوال ديگري در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي در مشهد و اخبار ضد و نقيضي كه در اين ارتباط منتشر شد، گفت: اين فرد در خواست پناهندگي به ايران كرده بود و گفته بود كه از طرف آمريكايي‌ها مورد تهديد است. دوستان بررسي كردند و متوجه شدند كه حرف‌هاي او پايه‌اي ندارد و او را به داخل كشور راه ندادند.

وزير اطلاعات همچنين با بيان اين‌كه در جريان شناسايي اخير يكي از شبكه‌هاي جاسوسي موساد بيش از 10 نفر را دستگير كرديم، در پاسخ به اين سوال كه آيا هويت همه آنها ايراني بوده است گفت: همه آنها ايراني بودند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت امنيت در كشور افزود: علي‌رغم همه تهديدهاي دشمنان و سرمايه‌گذاري‌هايي كه آنها كرده‌اند وضعيت امنيت در كشور خوب است.

مصلحي درباره اين‌كه آيا عوامل ترور استادان علي‌محمدي و شهرياري مرتبط بوده‌اند، گفت: آنها سلولي كار مي‌كرده‌اند و اين موضوع را ديروز گفتم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اطلاعات جديدي درباره كساني كه مي خواستند در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها فتنه ايجاد كنند، داريد؟ گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها آنها را در كما برده است.

 

منظورخاتمی از"مردم"چه کسانی هستند؟
منظورخاتمی از"مردم"چه کسانی هستند؟

بررسی تحلیل نظرات تئوریسین‌های اصلاحات نشان می‌دهد در صورتی که منافع سیاسی آن‌ها با نظریات سابقشان در تضاد باشد، براحتی سخنان پیشین خود را به فراموشی می سپارند.

به عنوان مثال، افرادی که با شعار احترام به مردم و "جمهریت" به مجلس ششم راه پیدا کردند، بعدها رسما و صریحا از تریبون مجلس و جایگاه نمایندگی مردم در اظهارنظری توهین آمیز اعلام کردند که اگر مرگ موش رایگان هم بین مردم توزیع شود، برای آن صف می‌کشند.

تقسیم مردم به دو دسته "باکیفیت" و "بی‌کیفیت"و  "عقب مانده خواندن مردم" هم از دیگر عباراتی است که حافظه سیاسی کوتاه مدت مردم آنها را به نقل از اصلاح‌طلبان و پس از ناکامی آنها در جلب رای مردم در انتخابات مجلس هفتم به خاطر دارد.

در همین راستا،امروز یکی از سران ارشد جریانی که به دلیل مخالفت با نظر مردم، دست به سازماندهی آشوب‌های خیابانی در سال گذشته زد، در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که حامی اصلی رای و نظر مردم است!

"سیدمحمد خاتمی" که به دلیل هدایت و همراهی جریان فتنه 88 که نهایتا به حرمت‌شکنی روز عاشورا ختم شد، از سوی مردم و در راهپیمایی میلیونی 9 دی به عنوان یکی از سران اصلی فتنه معرف شد، در جمع برخی از حامیان خود و در اظهارنظری جالب اظهار داشته است که "اینکه این روزها گفته می‌شود مردم چه کسی را بخواهند و چه کسی را نخواهند باید گفت که کسانیکه مردم را قبول ندارند حق ندارند درباره مردم و از زبان مردم صحبت کنند."

به نظر می رسد مرجع اصلی خطاب آقای خاتمی درباره "کسانی که مردم را قبول ندارند"، را باید در میان جریانی جست که سال گذشته و به دلیل مخالفت مردم با آنان، شعارهای خود پیرامون "احترام به نظر مردم" را از یاد بردند و از طریق حضور در خیابان‌ها به دنبال جایگزین کردن گزینه مورد نظر خود به جای نظر مردم بودند.

در آن ایام که چندان هم دور نیست آقای خاتمی حتی پس از راهپیمایی 9 دی که مردم صریحا ناراحتی خود از مواضع وی را نشان دادند و خواستار اعلام مواضع شفاف از سوی او شدند، باز هم اعتنایی به خواست مردم نکرد و مواضع سابق خود در حمایت از دشمنان ایران را تکرار کرد.

 

در همین راستاست که فعالان سیاسی معتقدند سیدمحمد خاتمی نیاز به بازخوانی سخنان و مواضع خود در سال گذشته دارد تا متوجه شود که چه کسانی حاضر به پذیرش نظر 24 میلیون ایرانی که گزینه‌ای غیر از نظر آن‌ها را انتخاب کرده بودند نشدند.

البته بررسی نتایج شش انتخابات اخیر در کشور هم یکی دیگر از مواردی است که این کارشناسان برای اثبات نظریه آقای خاتمی درباره قبول داشتن یا نداشتن رای و نظر مردم نسبت به آن اشاره کرده‌اند؛ شش انتخاباتی که نتیجه آشکار آن، مخالفت مردم کشور با انتخاب تیم و طیف آقای خاتمی در مناصب کشور بوده است.

این رویگردانی مردم تاحدی بوده است که پس از ناکامی جبهه متحد اصلاح‌طلبان در دور اول انتخابات مجلس هشتم، سران این جریان تصویر خاتمی بر روی بروشورهای تبلیغاتی را علت ناکامی و شکست در انتخابات ارزیابی کردند و در دور دوم حاضر نشدند تا تصویر او را بر روی برگه‌های تبلیغاتی خود منتشر کنند.


 

هاشمي سکوتش را به نفع جریان فتنه شکست
هاشمي سکوتش را به نفع جریان فتنه شکست

شبکه ایران: آقای هاشمی رفسنجانی از حدود چهار ماه پیش اظهار نظر علنی نداشته است اما همانگونه که پیش بینی می‌شد، سخنان امروز او باز هم جنجالی است.

او که به دلیل مواضعش درباره جریان فتنه همچنان در معرض انتقادات بسیاری از فعالان حوزه و سیاست قرار دارد، در دیدار جمعی از روحانیون که معرفی نشده‌اند، بدون اشاره به بی‌اعتنایی جریان فتنه به رای مردم در انتخابات سال ۸۸، زینتی خواندن رای مردم را «سوال برانگیز» خوانده و درباره اهداف چنین سخنانی ابراز تردید کرده است!

وی گفته است:: اینکه در شرایط حساس کنونی رای مردم زینتی عنوان شود، سوال برانگیز است که بیان چنین سخنانی با چه هدفی صورت می‌گیرد.

خاتمی فضا را مهیا کرده بود؟

هرچند آقای هاشمی مرجع این سخن خود را به صورت علنی بیان نکرده است اما کمتر از ۲۴ ساعت پیش سید محمد خاتمی، یکی از مته‌مان اصلی زیر سوال بردن رای مردم و ایجاد آشوب‌های ۸۸، در سخنانی گفته است، «کسانیکه مردم را قبول ندارند حق ندارند درباره مردم و از زبان مردم صحبت کنند.»

همزمانی اظهارات آقای هاشمی و آقای خاتمی سبب شده است که برخی ناظران سیاسی با استناد به رویکرد این دو فعال سیاسی، مخاطب، مرجع و هدف سخنان آنان را مشترک بدانند و وظیفه خاتمی را مهیا کردن زمینه برای سخنان امروز آقای هاشمی توصیف کنند.

آغاز انتقادات

همین موضوع بستر ساز آغاز انتقادات جدیدی از رئیس مجلس خبرگان شده که وی را به خاطر چشم پوشی از اقدامات جریان فتنه علیه رای مردم و قانون سرزنش و متهم به همراهی این جریان می‌کند.

سران داخلی و فعالان فتنه که سندی برای اثبات ادعای تقلب نداشتند به پیگیری قانونی این ادعا تن ندادند و با ایستادگی در برابر رای مردم در انتخابات باشکوه ۲۲ خرداد ۸۸ عملا ساز مخالفت با نظر و خواسته مردم و قانون را با آشوب‌های پرهزینه خیابانی به صدا در آوردند و تا ماه‌ها آن را ادامه دادند؛ آشوب‌هایی که به هتک حرمت مقدساتی چون اصل ولایت فقیه، امام راحل و روز عاشورا هم انجامید.

هاشمی؛ سکوت

در تمام این مدت اما، آقای هاشمی هیچ انتقادی از شورش علیه رای و نظر مردم نکرد که حتی به گفته فعالان سیاسی با برخی مواضع مبهم و سکوت خود به حامی جریان فتنه تبدیل شد.

بی‌اعتنایی به دستورات مکرر ولی فقیه

او با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر ورود خواص به عرصه روشنگری علیه جریان فتنه هم حاضر به کنار گذاشتن مواضع مبهم و شکستن سکوت خود نشد.

البته آقای هاشمی در ادامه سخنان امروزش اظهاراتی را بیان کرده است که نشان می‌دهد بی‌توجهی خود به دستورات ولایت فقیه و حتی هیچ یک از انتقادات منتقدانش را قبول ندارد.

خود را ملزم به تبعیت از دستورات ولی فقیه می‌دانم!

او در سخنانی گفته است: دیدگاه اینجانب با رهبری در کلیات تفاوتی با یکدیگر ندارد و طبیعی است که در اجرا میان افراد اختلاف دیدگاه وجود دارد و در همین زمینه نیز خود را ملزم به تبعیت از دستورات ایشان می‌دانم.

آقای هاشمی که حتی در برابر شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» فتنه گران سکوتش را نشکست، پس از یک سال از سردادن این شعار گفته است که «اصل ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران عاملی وحدت بخش است و حمله به اینجایگاه و همچنین دفاعیاتی که مبنای آن دین اسلام و عقل و منطق نیست هر دو با یک هدف صورت می‌پذیرد.»

منتقدان معتقدند علت سکوت و مواضع مبهم آقای هاشمی در برابر تحریف اندیشه‌ها و آرمان‌ها امام خمینی (ره) از جمله در روز قدس و ۱۳ آبان سال گذشته، هتک حرمت امام راحل در ۱۶ آذر ماه ۸۸ و نیز توهین‌های مکرری که جریان فتنه در محافل سیاسی و رسانه‌ای خود به مقدسات کرده، همچنان بی‌پاسخ مانده و نیاز به توضیحات مفصلی دارد.

البته برخی اظهارات رئیس مجلس خبرگان همچون سخنانش در زمان جمعه جنجالی ۲۶ تیرماه و دیدار‌هایش با مجرمان فتنه ۸۸ و خانوده‌های آنان، شعله انتقادات را علیه آقای هاشمی بلند‌تر کرد اما باعث نشد که او برای خروج از کانون اعتراضات اقدام کند و همانند موضعی که امروز درباره علما و مراجع گرفته، به دفاع از اندیشه‌های امام راحل و علیه جریان فتنه بر خیزد.

پشت پرده چیست؟

با این همه آقای هاشمی مطابق آنچه انتظار می‌رفت، به انتقادات گسترده‌ای که از سال گذشته درباره مواضعش مطرح شده، پاسخ نداد که حتی ترجیح داد همچنان در برابر حملات مکرر جریان فتنه به رای مردم، مقدسات و اندیشه‌های امام از جمله ولایت فقیه سکوت کند.

اما نکته‌ای که بیش از همه در سخنان امروز آقای هاشمی خودنمایی می‌کند، مشابهت تامل برانگیز اظهارات او با موضع رئیس بنیاد باران است که در فاصله زمانی کمتر از یک روز بیان می‌شوند؛ موضوعی که به گفته برخی فعالان رسانه‌ای یک برنامه ریزی و هماهنگی سیاسی را به ذهن متبادر و این انتظار را تقویت می‌کند که دیگر فعالان نزدیک به آقای هاشمی و جریان فتنه برای به ثمر نشستن هدف این برنامه ریزی سیاسی دست به بیان اظهارنظرهایی مشابه و حمایت از موضع آقای هاشمی و آقای خاتمی بزنند.
 

عملیات معکوس وزارت اطلاعات ایران در حفره اطلاعاتی فتنه
به نظر می‌رسد با توجه به شناسایی این کانال اطلاعاتی و امنیتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات ایران، روند عملیاتی این دستگاه شاهد جهشی بی‌سابقه بوده است.

کلمه: خبر دستگیری عوامل ترور شهید دکتر «مسعود علی‌محمدی» استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه تهران توسط ماموران دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور، بار دیگر میزان توانمندی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در برابر سایر دستگاه‌های اطلاعاتی در منطقه حساس خاورمیانه رو مشخص کرد.

بر همین اساس، وزیر اطلاعات هم روز گذشته یک کنفرانس خبری برگزار کرد و جزئیاتی را درباره نفوذ به قلب دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛ جزئیاتی که پرده دیگری از اقتدار اطلاعاتی و امنیتی ایران برداشت و همچنین مباحثی را درباره تاثیر فتنه ۸۸ بر دستگاه اطلاعاتی کشور مطرح کرد.

به همین دلیل روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» هم پس از انتشار این سخنان وزیر اطلاعات کشورمان مبنی بر شناسایی شبکه صهیونیستی مسئول ترور دکتر علی‌محمدی، مجبور شد تا از زبان روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف این مطلب را تأیید کند.

حفره اطلاعاتی در فتنه ۸۸

اما آنچه در میان سخنان وزیر اطلاعات، توجه متخصصان و کار‌شناسان مسائل امنیتی و اطلاعاتی را به خود جلب کرد، اصطلاحی بود به نام «حفره اطلاعاتی.»

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در نشست خبری روز گذشته که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، موفقیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی در غلبه بر سیستم اطلاعاتی موساد را به ملت ایران تبریک گفت و اظهار داشت: فتنه ۸۸ یک حفره اطلاعاتی بود که برای دشمنان امید ایجاد کرده که به خیال خام خود می‌توانند از این فرصت به منظور ضربه زدن به نظام استفاده کنند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ترور شهید علیمحمدی از جمله اقداماتی بود که دشمن با این تصور که دستگاه اطلاعاتی ایران سرگرم مقابله با فتنه گران است، انجام داد، که به طور قطع سران فتنه باید پاسخگوی این مسائل باشند.

اشاره به این اصطلاح اطلاعاتی از سوی وزیر اطلاعات، موضوعاتی را درباره ارتباط حوادث سال گذشته و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران مطرح کرده است؛ موضوعاتی که بررسی دقیق روند انجام این ترورهای می‌تواند از آن رمزگشایی کند.

آشوب‌های خیابانی؛ ابزار فرعی برای هدف اصلی

حوادث و وقایع سال گذشته اگرچه تحت عنوان «اعتراض به نتیجه انتخابات» شکل گرفت اما اکثر قریب به اتفاق کار‌شناسان مسائل سیاسی در داخل و خارج از کشور با صراحت اعلام کرده‌اند که این جریان به دنبال تقابل با اصل و اساس جمهوری اسلامی ایران بود؛ رویکردی که تنها در بستر انتخابات ریاست جمهوری بروز کرد ولی ماهیت اصلی خود را از مدت‌ها پیش تنظیم کرده بود.

به عنوان مثال، «جان مک کین» سناتور مشهور آمریکا چند سال پیش و به موازات اشاره به کودتای رنگی در کشورهایی چون گرجستان، همین روش را برای ایران نیز پیشنهاد و حتی نام آن را نیز با فاصله چند سال سفارش کرده است.

مک‌کین در کتاب «سایه عقاب‌ها» می‌گوید: «دانشجویان در آنجا بسیار باهوش و پیچیده هستند و بسیار فعال در اینترنت می‌باشند. من فکر می‌کنم ما باید یک پیام بفرستیم. فکر می‌کنم باید یک رادیو آزاد ایران داشته باشیم، فکر می‌کنم باید تلویزیون داشته باشیم. باید جنبش آزادی و استقلال را تشویق کنیم اما من فکر نمی‌کنم که موجه باشد که ما از لحاظ نظامی دولت را سرنگون کنیم. اما ما مطمئناً می‌توانیم آن‌ها را تشویق و کمک کنیم. ما این کار را در گرجستان کردیم و آن‌ها انقلاب گل سرخ را داشتند. و این کار را در اوکراین کردیم و آن‌ها انقلاب نارنجی را داشتند؛ شاید این انقلاب سبز باشد.»

به همین دلیل و با توجه به سخنان وزیر اطلاعات، کار‌شناسان اطلاعاتی معتقدند یکی از اهداف اصلی جریان فتنه در سال گذشته، مشغول کردن دستگاه اطلاعاتی ایران و فشار به آن از طریق اغتشاشات خیابانی بوده است تا بتواند به اهداف اصلی خود نظیر ضربه زدن به جریان پیشرفت علمی ایران برسند؛ مساله‌ای که با ترور اساتیدی مانند شهید دکتر علی‌محمدی و شهید دکتر شهریاری به واقعیت پیوست.

عملیات معکوس وزارت اطلاعات ایران در حفره اطلاعاتی

با این حال و با وجود این رویکرد که حجت‌الاسلام مصلحی از آن به عنوان «حفره اطلاعاتی» نام برده است، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور توانست به سرعت این حفره اطلاعاتی را شناسایی و در جهت معکوس از آن استفاده کند.

«نفوذ به قلب دستگاه اطلاعاتی اسرائیل» عبارتی است که وزیر اطلاعات از آن به عنوان کلید دستگیری عوامل اصلی ترور شهید علی‌محمدی نام برده است.

به همین دلیل است که متخصصان مسائل امنیتی معتقدند شناسایی عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ایران و ردیابی شبکه‌های ارتباطی آنان با یکدیگر سبب شده تا از این حفره اطلاعاتی که در جریان فتنه ۸۸ مورد استفاده دشمنان ایران قرار گرفته بود، علیه خودشان استفاده شود و زمینه برای نفوذ به کدهای این مجموعه فراهم شود.

به نظر می‌رسد با توجه به شناسایی این کانال اطلاعاتی و امنیتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات ایران، روند عملیاتی این دستگاه شاهد جهشی بی‌سابقه خواهد بود؛ موضوعی که در سال گذشته و با دستگیری عبدالمالک ریگی، آزادسازی دیپلمات ایرانی در پاکستان و شناسایی تیم ترور شهید علی‌محمدی رنگ واقعیت به خود گرفت.

 

هاشمی در فرصت باقیمانده مواضعش را شفاف کند
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد "در این فرصت باقی مانده آقای هاشمی مانند گذشته زبان ملت باشد و حقایق را بازگو و مواضع خود را از ابهام خارج کند، چرا که در غیر این صورت مسیر و جریان شفاف انقلاب، معارض را تحمل نخواهد کرد."

 

آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با شبکه ایران با حماسه مردمی ۹ دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: موج مردمی که از نهم دی سال گذشته در کشور به راه افتاد موجب متنبه شدن خواصی که گرفتار تحلیل‌های نادرست شده بودند، شد.

وی اضافه کرد که «ماهیت فتنه از روز اول برای اهل بصیرت روشن بود اما جمعی گرفتار ظاهر بینی و خوش بینی شده بودند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این عده با در نظر گرفتن سابقه فردی که در حال حاضر محور فتنه قرار گرفته است به او رای دادند و طبیعی بود تا زمان روشن شدن قضایای فتنه باید زمانی می‌گذشت.

به گفته آیت الله معلمی خوشبختانه اکثر افرادی که به کاندیداهای این جریان رای داده بودند آگاهی کامل پیدا کردند و هوشیاری لازم را به دست آورده‌اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ ملت را به نوعی واکسینه کرد، افزود: این مسئله موجب شد ملت ما در برابر فتنه‌های احتمالی در آینده ضد ضربه شود.

آزمایش سختی برای آقای هاشمی پیش آمده است

آیت الله معلمی در ادامه به سکوت آقای هاشمی در برابر اقدامات جریان فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: آزمایش سختی برای آقای هاشمی پیش آمده است، وی نسبت به کاندیدای جریان فتنه تردید داشت اما ناخواسته گرفتار جریان فتنه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد «در این فرصت باقی مانده آقای هاشمی مانند گذشته زبان ملت باشد و حقایق را بازگو و مواضع خود را از ابهام خارج کند، چرا که در غیر این صورت


ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 78367
تعداد مطالب : 202
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

یاران خورشید